Red Compass Red Compass Red Compass

Pizza & Buffa ravintolamaailma

Red Compass suunnitteli uuden ilmeen

Ravintolamaailman ilmeestä, toimivuudesta ja tunnelmasta vastaa Red Compass. Konseptisuunnittelija Tomas Lindberg oli mukana Ravintolamaailman konseptikehitystyössä ja huolehtii siitä, että päivitettävien toimipaikkojen miljöö on uuden konseptin mukainen.

– Valitsimme avuksemme Red Compassin asiantuntijat, koska heiltä löytyi näyttöä onnistuneista miljööratkaisuista ravintola-alalla. Pidimme heidän asenteestaan ja tahdostaan tehdä jotain uutta sekä aktiivisesta ja yhteistyökykyisestä tavastaan edistää projektia, perustelee SOK matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjupäällikkö Janne Kulovuori.

Uudistus ylitti odotukset

Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemen mukaan Rovaniemen Ravintolamaailman myynti- ja kävijäluvut nousivat räjähdysmäisesti heti avajaispäivästä lähtien. Kävijämäärä kasvoi viime syyskuun aikana yli 50 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Luku on pysynyt suunnilleen samana loppuvuoden ajan.

– Tila on nyt mitoitettu oikealle määrälle ruokailijoita. Istumapaikkoja ja pöytätilaa riittää hyvin isollekin asiakasjoukolle, mikä osaltaan selittää muutosta, sanoo Peltoniemi.

Ravintolamaailma on aidosti asiakkaiden mieleen

Rovaniemen Ravintolamaailmasta on uudistuksen jälkeen tullut ketjun toiseksi suurin yksikkö myynnissä. Ennen ilmepäivitystä myynnin tulos jäi kehysvertailussa hieman keskitasoa pienemmäksi.

­– Uudistettu Ravintolamaailma on ollut todella pidetty. Palautetta on tullut poikkeuksellisen paljon ja se on ollut erittäin positiivista. En muista, milloin toimipaikan avaus olisi saanut aikaan näin paljon ihastusta. Siihen on syynä erinomaisten tuotteiden ja toimivan ruokailuympäristön lisäksi upea henkilökunta, joka haluaa onnistua työssään, kiittelee Peltoniemi.

Vastaavanlainen onnistunut lopputulos on nähty myös muissa Ravintolamaailmoissa, jotka on päivitetty kuluneen vuoden aikana.

– Olemme saavuttaneet konseptimuutoksella huikean asiakastyytyväisyyden ja myynnin kasvun kaikissa uudistetuissa toimipaikoissamme. Jatkamme samalla mallilla ensi vuonna remontoitavissa 4–6 toimipaikassa ja uskomme saavamme vastaavanlaisen menestyksen niissäkin, kertoo Kulovuori.

Red Compass
Red Compass
Red Compass

Jaa sosiaalisessa mediassa